Spanningshoofdpijn

Spanningshoofdpijn behandelen

Er zijn vele soorten hoofdpijn. Eén van de vervelendste vormen van hoofdpijn, is spanningshoofdpijn. Als je spanningshoofdpijn hebt, kun je bijna niets meer. Je wordt gevloerd door je hoofd, soms wel wekenlang.

Spanningshoofdpijn kun je helaas niet bestrijden met een aspirientje en een middagje rust. Wil je dat deze vervelende hoofdpijn verdwijnt, dan maak je een afspraak bij Fysiotherapie MoveBetter om de klachten effectief te behandelen.

De oorzaken van spanningshoofdpijn

Het is niet duidelijk waardoor en hoe spanningshoofdpijn precies ontstaat. Sommige mensen denken dat dit te maken heeft met stress, andere mensen krijgen spanningshoofdpijn door vermoeidheid of angst. Het enige wat zeker is, is dat spanningshoofdpijn ontstaat door spanning in de hals, in de schouders en in het hoofd. Waar deze spanning dan precies vandaan komt, blijft helaas gissen.

De behandeling van spanningshoofdpijn

Het is misschien niet helemaal duidelijk hoe spanningshoofdpijn ontstaat, maar gelukkig is het wel duidelijk hoe je deze hoofdpijn kunt bestrijden. Bij Fysiotherapie MoveBetter bestaat de behandeling van spanningshoofdpijn uit maar liefst drie elementen.

Het eerste element is een gerichte massage, die je helpt je spieren te ontspannen. Het tweede element van de behandeling is het verbeteren van je houding en de manier waarop je beweegt. Het derde onderdeel van de behandeling bestaat uit diverse oefeningen. Deze oefeningen helpen verkrampte spieren te ontspannen, maar maken de spieren bovendien soepeler en sterker. Na de behandeling van Fysiotherapie MoveBetter heb je nergens meer last van.

Vragen of een afspraak maken?

Heb je vragen over onze spanningshoofdpijn behandeling? Neem dan gerust contact met ons op, want wij beantwoorden jouw vragen graag. Wil je direct een afspraak maken in een van onze fysiotherapiepraktijken, zodat je jouw spanningshoofdpijn snel kunt laten verdwijnen? Dan kun je ook contact met ons opnemen. Wij ontvangen je graag in onze kliniek in Amsterdam of in onze kliniek in Almere.