Rugklachten

Rugklachten behandelen

Als je pijn in je rug hebt, is het lastig om te bewegen. Je hebt niet alleen moeite om vooruit te komen, maar voelt ook pijn als je gewoon stil ligt of in de bed ligt na een lange dag werken. Wil jij jouw rugklachten effectief behandelen, zodat deze klachten je niet meer beperken in je dagelijkse activiteiten? Dan ben je aan het juiste adres bij Fysiotherapie MoveBetter.

De mogelijke oorzaken van rugklachten

Er zijn vele mogelijke oorzaken aan te wijzen voor rugklachten. Zo kun je rugpijn krijgen door een verkeerde houding, maar ook door overbelasting. Kom je naar onze praktijk in Amsterdam of Almere, dan onderzoeken we eerst waar jouw klachten vandaan komen. Vervolgens stellen we de beste behandeling voor.

Goed om te weten: rugklachten zijn doorgaans niet chronisch. De meeste mensen die rugpijn hebben, kunnen hier gewoon voor behandeld worden. Met de hulp van Fysiotherapie MoveBetter hoef je niet met je klachten rond te blijven lopen.

De behandeling van rugpijn

Om je rugklachten te verminderen, zorgen we er eerst voor dat de spieren in je rug wat losser worden. Zijn er andere spieren betrokken bij je rugpijn, zoals de spieren in je schouders, dan worden deze ook losser gemaakt. Vervolgens worden de spieren langer gemaakt, om andere klachten en blessures in de toekomst te voorkomen. De laatste stap van de behandeling is het sterker maken van de rugspieren. Met sterkere rugspieren heb je minder kans op rugklachten in de toekomst.

Zorg goed voor jezelf

Je kunt met die vervelende rugklachten rond blijven lopen, maar je kunt er ook voor kiezen om direct in actie te komen. Laat je rugklachten behandelen door Fysiotherapie MoveBetter en je kunt weer optimaal genieten van het leven. Je wordt niet meer beperkt in je dagelijkse activiteiten, maar bent lekker soepel, sterk en actief.

Wil je meer weten over onze behandelingen, voor je een afspraak maakt in een van onze fysiotherapiepraktijken? Neem dan gerust contact met ons op. Wij beantwoorden jouw vragen graag.