Schouderpijn

Een slijmbeursontsteking in de schouder behandelen

Heb je een slijmbeursontsteking in je schouder, dan is het erg pijnlijk om je schouder en/of arm te bewegen. Ook als je in bed ligt, voel je die vervelende pijnscheuten in je schouder. Hierdoor is het lastig om in slaap te vallen en word je bovendien vaker wakker. Loop je al een paar dagen, weken of zelfs maanden met deze klachten rond en wil je hier nu toch echt iets aan doen? Dan helpt Fysiotherapie MoveBetter je graag.

De klachten van een slijmbeursontsteking in de schouder

De meeste mensen die een slijmbeursontsteking in de schouder hebben, lopen hier enkele weken of zelfs maanden mee rond. Dit komt omdat de klachten niet direct ernstig zijn. Je schouder voelt wat pijnlijk aan, maar je kunt je schouder en arm nog prima bewegen.

Naarmate de tijd vordert, worden de klachten erger. Nu is bewegen niet alleen pijnlijk, maar heb je zelfs pijn als je in bed ligt. Wordt iedere beweging steeds zwaarder en kun je niet in slaap komen van de pijn, dan is het tijd om jouw slijmbeursontsteking in de schouder te laten behandelen.

De behandeling van een slijmbeursontsteking in de schouder

Voor we jouw slijmbeursontsteking in de schouder gaan behandelen, richten we ons op het bestrijden van de pijnklachten die je ervaart. Dit doen we met een deep-tissue massage. Met deze massage maken we de spieren in je schouder los. Zijn de spieren in de schouder wat losser, dan ontstaat er meer ruimte rond het gewricht. Hierdoor krijgt de slijmbeurs meer ruimte en neemt de pijn af.

Na het verminderen van de pijnklachten, helpen we je de spieren in je schouder wat langer te maken. Dit doen we met de juiste krachttraining oefeningen. Vervolgens maken we de spieren in de schouder sterker, zodat je jouw schouder weer als vanouds kunt gebruiken. Pas als je met je voorheen pijnlijke schouder dezelfde bewegingen kunt maken als met je gezonde schouder, stopt de behandeling.

Meer weten?

Wil je meer weten over deze behandeling van Fysiotherapie MoveBetter? Neem dan contact met ons op, want wij vertellen je graag meer over de behandeling van de slijmbeursontsteking in de schouder. Wil je een afspraak maken om jouw pijnklachten eindelijk te laten bestrijden? Dan kun je ook contact met ons opnemen. Wij ontvangen je graag in een van onze fysiotherapiepraktijken om je pijnklachten effectief te verminderen.