Longaandoeningen

Longaandoeningen en fysiotherapie

Je kunt niet alleen naar de fysiotherapeut als je last hebt van je spieren of gewrichten, maar ook als je een bepaalde longaandoening hebt. De meest voorkomende longaandoeningen die de fysiotherapeuten van Fysiotherapie MoveBetter behandelen, zijn astma en COPD. Voor deze en diverse andere longaandoeningen kun je op verwijzing van je huis- of longarts terecht bij Fysiotherapie MoveBetter. Wij stellen een persoonlijk behandelplan op om jouw klachten te verminderen of zelfs helemaal te laten verdwijnen.

De behandeling van Fysiotherapie MoveBetter

De behandeling van Fysiotherapie MoveBetter is er ten eerste op gericht jouw klachten als conditievermindering, kortademigheid en slijmvorming te verminderen. Daarnaast verminderen we de frequentie en de ernst van exacerbaties, ofwel het productief hoesten. Ook voorkomt onze behandeling complicaties, remt de behandeling de afname van de longfunctie af en verbetert de behandeling van Fysiotherapie MoveBetter simpelweg de kwaliteit van leven.

Je komt twee tot drie keer per week langs bij Fysiotherapie MoveBetter, steeds 45 tot 60 minuten. Houd je dit een tijdje vol, dan kunnen we samen geweldige resultaten bereiken en de kwaliteit van leven echt verbeteren.

Een behandelplan op maat

De fysiotherapeut van Fysiotherapie MoveBetter stelt altijd een behandelplan op maat voor je op. Dit behandelplan is gebaseerd op jouw longaandoening, maar ook op je longfunctie, je conditie en de belasting die je aan kunt. Je hoeft bij Fysiotherapie MoveBetter dus nooit harder te trainen dan voor jou mogelijk is. Samen werken we, op een prettige én verantwoorde manier, aan jouw vervelende klachten.

Vragen of een afspraak maken?

Wil je meer informatie ontvangen over onze fysiotherapiebehandelingen voor longaandoeningen? Dan staan wij voor je klaar. Neem contact met ons op en wij vertellen je meer over onze behandelingen. Heb je een vervelende longaandoening en wil je hiervoor behandeld worden door een therapeut Fysiotherapie MoveBetter? Dan kun je ook contact met ons opnemen. Wij zetten jouw afspraak graag in onze agenda, zodat je op de korte termijn al behandeld kunt worden in een van onze praktijken.