Heupklachten

Heupklachten en fysiotherapie

Fysiotherapie MoveBetter kan diverse heupklachten behandelen. Welke heupklachten wij het meest behandelen in onze praktijken in Amsterdam en Almere, lees je op deze pagina. Heb jij te maken met een van deze heupklachten, dan weet je dat je bij Fysiotherapie MoveBetter aan het juiste adres bent voor een professionele behandeling.

Artrose

Bij artrose is het kraakbeen van het heupgewricht aangetast door slijtage. Hierdoor heb je te maken met vervelende pijnklachten. Niet alleen in de lies, maar ook in de bilstreek en in het bovenbeen. Ook wordt je heup steeds stijver. Als de slijtage erger wordt, worden de klachten ook erger. Gelukkig kan Fysiotherapie MoveBetter jouw artrose behandelen.

Bursitis

Bursitis is een ontsteking van de slijmbeurs in de heup, die meestal veroorzaakt wordt door overbelasting. Heb je bursitis, dan heb je last van pijn, zwelling, roodheid, warmte en functieverlies. Soms kan de pijn erg hevig zijn, wat het functioneren bemoeilijkt. Je kunt overigens niet alleen een ontsteking in de slijmbeurs in de heup krijgen, maar ook in de schouder, de elleboog, de hiel en de knieschijf. Fysiotherapie MoveBetter kan alle ontstekingen behandelen, ook in de heup.

Een gebroken heup

Als je vervelend valt, kun je je heup breken. Dit kan niet alleen bij senioren gebeuren, maar ook bij jongere mensen. Ook met een gebroken heup kun je bij Fysiotherapie MoveBetter terecht. Door de juiste oefeningen te doen, helpen we jouw herstel te versnellen. Zo kun je jouw heup sneller weer als vanouds gebruiken.

Meer weten?

Heb je vragen over een van bovenstaande heupbehandelingen? Neem dan contact met ons op. We beantwoorden jouw vragen graag. Heb jij een van bovenstaande heupaandoeningen en wil je deze graag laten behandelen? Dan maak je een afspraak met een van onze fysiotherapeuten in Amsterdam of Almere. Wij ontvangen je graag op de korte termijn in een van onze praktijken.