Fibromyalgie

Fibromyalgie behandelen met Fysiotherapie MoveBetter

Fibromyalgie is een vorm van reuma. Deze vorm van reuma treft niet de gewrichten, maar het bindweefsel en de spieren. Heb je fibromyalgie, dan heb je moeite om te bewegen en heb je vrijwel overal pijn. Dit maakt deze aandoening zo ontzettend vervelend.

De oorzaak van fibromyalgie is (nog) niet bekend, maar gelukkig is er wel een goede behandeling voor deze aandoening. Je kunt een van de praktijken van Fysiotherapie MoveBetter bezoeken om deze behandeling te ondergaan. Wij helpen je graag jouw fibromyalgie klachten te verminderen.

Het belang van voldoende beweging

Veel mensen met fibromyalgie bewegen weinig. Dit komt simpelweg omdat bewegen pijnlijk is. Hoewel het lastig is om veel te bewegen als je fibromyalgie hebt, is het toch belangrijk om in beweging te blijven. Als je niet beweegt, neemt je conditie namelijk af en worden je klachten erger.

Bewegen met Fysiotherapie MoveBetter

Bewegen is belangrijk, maar niet zo gemakkelijk als je fibromyalgie hebt. Gelukkig kan Fysiotherapie MoveBetter je helpen. Wij geven je enkele rek- en ontspanningsoefeningen om je spieren soepel te houden en geven je bovendien krachtoefeningen om je spieren te versterken. Door samen met onze professionele fysiotherapeut te bewegen, verminderen je klachten vanzelf. Ook weet je op deze manier zeker dat je op de juiste manier beweegt, zonder je lichaam te overbelasten.

Wij behandelen jouw klachten op basis van je fibromyalgiescore. Deze score geeft aan in welke mate je de verschillende fibromyalgie klachten ervaart. Hoe hoger de score, hoe voorzichtiger we jouw klachten behandelen. Bij Fysiotherapie MoveBetter krijg je dan ook altijd een behandeling op maat.

Vragen of een afspraak maken?

Wil je meer weten over onze fibromyalgie behandeling? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je graag meer over onze behandelingsmethode. Wil je direct een afspraak maken voor een fibromyalgie behandeling in onze praktijk in Amsterdam of Almere? Dan kun je ook contact met ons opnemen. We ontvangen je graag op de korte termijn in Amsterdam of Almere om jouw klachten te verminderen.

Maandag
Dinsdag