Hamstringblessure

Een hamstringblessure behandelen met Fysiotherapie MoveBetter

Een hamstringblessure voelt als kramp, maar dan met hevige pijnscheuten. De pijn wordt na een tijdje wel iets minder, maar sporten is nog altijd lastig. Zo is het moeilijk om te buigen, maar ook om te rekken en sprintjes te trekken. Wil je hier verandering in brengen? Dan laat je jouw hamstringblessure behandelen bij Fysiotherapie MoveBetter.

De drie gradaties van de hamstringblessure

Voor we je meer vertellen over de behandeling van de hamstringblessure, is het goed om te weten dat deze blessure drie verschillende gradaties heeft. De eerste gradatie is minimaal. Je voelt wel pijn, maar je merkt niet zo veel van de blessure als je loopt of rent. Heb je wat rust genomen, dan is de pijn vrijwel weg.

De tweede gradatie is al wat erger. Zo voel je niet alleen meer pijn, maar zie je bovendien een zwelling in je bovenbeen. Zit je in de tweede gradatie, dan bezoek je Fysiotherapie MoveBetter om van je blessure te herstellen.

De derde gradatie van de hamstringblessure is ingrijpend. Als je deze blessure hebt, moet je met krukken lopen. Ook kan het zo zijn dat je geopereerd moet worden. Ga je snel naar Fysiotherapie MoveBetter voor de juiste behandeling, dan kan dit voorkomen worden.

De behandeling van de hamstringblessure

Voor we starten met de behandeling van jouw blessure, willen we weten hoe je de blessure precies hebt gekregen. Op basis van deze informatie stellen we het beste behandelingsplan voor je samen. Dit behandelingsplan bestaat uit pijnbestrijding en ontspanning. Voor de pijnbestrijding wordt er bijvoorbeeld een massage gegeven, voor de ontspanning gebruiken we de behandelingsmethode dry-needling.

Ook krijg je oefeningen om je been langzaam maar zeker te belasten. Dit zijn voornamelijk rekoefeningen en oefeningen voor de lage rug en de bekkengewrichten. De behandeling van een hamstringblessure kan lang duren, maar dan ben je daarna wel van je klachten af.

Hamstringblessure?

Heb jij op dit moment te maken met een vervelende hamstringblessure en beperkt deze blessure je in jouw dagelijkse activiteiten? Blijf dan niet wekenlang met de blessure rondlopen, maar maak een afspraak bij Fysiotherapie MoveBetter. Door jouw blessure actief te behandelen, ben je sneller van de klachten af. Zo kun je weer gewoon wandelen, rekken, buigen en zelfs sporten.

Maandag
Dinsdag